lørdag 15. februar 2014

Hva inspirerer og motiverer?

Hva er det som gir inspirasjon og motivasjon..?

Er det å holde seg i form? Er det å holde seg slank? Er det frykten for livsstilssykdommer? Eller er det ønske om god helse i pensjonisttilværelsen??

Kanskje for noen...

Men det funker ikke for meg. Jeg trenger sterkere saker enn som så...

Høye målsetninger, gale treningsøkter, syke utfordringer, bratte fjell, sol, sne, vind og litt whiteout fra tid til annen.

Når ikke det er nok.Er det godt å kunne hente motivasjon fra konkurrenter som er sterkere, raskere, mer motiverte og dedikerte enn jeg er selv.

Og når det ikke er nok. Kan jeg hente motivasjon fra andre utøver fra andre idrettsgrener. Fra fantastiske prestasjoner i de olympiske leker...Fra Bjørndalens siste stående, til Marit Bjørgens avslutting på dobbeltjaktstarten og sist men ikke minst alle de utrolige spurtene Petter Northug har levert i de siste mesterskapene..

Det er et slikt øyeblikk jeg håper på i morgen formiddag. Min motivasjon er på topp om dagen, men det hadde ikke skadet med et siste løft..

Krysser fingrene for nok et inspirerende øyeblikk....

Lykke til!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar