torsdag 20. mars 2014

Inov8 samling in "The Lake District" og fell løping

Inov8 samling og fell løp

Fra torsdag forrige uke til tirsdag denne uken var jeg en tur i ”Lake District” i den nordlige delen av England for å delta på en samling med resten av løperne fra Team Inov8 Europa. Under oppholdet hadde vi et tettpakket program med kursing I Inov8`s historie, produkttesting og fotografering. Vi fikk mange muligheter for å gi direkte tilbakemelding på hva vi synes om de ulike produktene og på hvilke produkter vi personlig er mest fornøyde med og hvilke produkter vi håper de lager i framtiden. Av det jeg fikk se og prøvd, så kan jeg bare si at det er MYE bra på gang både på sko, kles og sekk fronten.

Flere nasjoner var representert; England, Frankrike, Spania, Baskerland og Norge;)

Lørdagen var vi med på en konkurranse kalt Midt Fell Fell løp. Dette var et klassisk Fell løp. Fell løping er en populær konkurranse form i nord England. Og det var nettopp med tanke på slike konkurranser de først Inov8 skoene ble produsert for 10 år siden. Et ekte fell løp avsluttes bestandig ved at man løper ned fjellet igjen. Dette skiller det fra de norske motbakkeløpene.

Fra Wikipedia:
Fell running, also known as mountain running and hill running, is the sport of running and racing, off road, over upland country where the gradient climbed is a significant component of the difficulty. The name arises from the origins of the English sport on the fells of northern Britain, especially those in the Lake District.
Det var store forventninger til løpet og flere ble nevnt som mulige favoritter. Jeg tror de Engelske løperen ble noe overrasket da det viset seg at de fikk tøff motstand fra utlendingen på laget. Etter flere tet skifter underveis I løpet ble det likevel til slutt hjemmeseier med Tom Addison, etterfulgt av Aritz Egea fra Baskerland. Jeg var godt fornøy med å bli nummer tre 20 sekunder bak første og 8 sekunder bak andre. David Schnider fra Sveits ble nummer fire og etter han fulgte britene på rekke og rad. Storfavoritt og britisk fell løps mester Orlando Evans løp seg bort etter å ha hatt ei god luke omtrent 2,5 km før mål. Jeg fulgte da nærmest på andreplass og måtte også ut på en liten strafferunde som kostet litt tid og krefter.

Totalt sett var dette en veldig vellykket helg for min del. Det er et privilegium og få dele løpsinteressen med likesinnede løper fra flere nasjoner. Og for meg som trener mye alene oppe I det kalde nord er det befriende og se at det finnes mange, mange der ute i verden med same interesse for å løpe i skog, mark og fjell som meg. Dette var meget motiverende med tanke på den kommende sesongen.


Det var også veldig inspirerende og se hvor profesjonelt og ikke minst helhjertet det jobbes hos hovedsponsoren min Inov8. Inov8 er en liten skoprodusent som konkurrer I et marked mot flere langt større skoprodusenter. Jeg er stolt av å være endel av dette teamet, med å bidra utviklingen med mine erfaringer som løper.  Og jeg kan garanter alle som kjøper et produkt fra Ionov8 at det ligger ekte løpelidenskap hvert sting og hver gummi knatt.
Bilde:Orland Edwards stuper ned Midt Fell Fell i meget korte shorts. Foto: Ian Corless

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar