lørdag 16. august 2014

Ottfället Upp og Inov8 Sprinten


Ottfjället Upp og Inov8 Sprinten

Onsdags kveld gikk Ottfjället Upp av stabelen. Det ble selvfølgelig en tung affære, slik det skal være med motbakkeløp.

For min del startet det meget bra, men etter hvert slet jeg med å håndtere de sleipe svenske stiene. Jeg håper og tror at jeg har rettet på dette til lørdagJ

Da en sterk Tiio Söderhielm rykket fra etter omlag 5 km hadde jeg ikke mulighet å følge han.  Det ble til slutt en andreplass 22 sekunder bak Tiio. Tiden min ble 34,39.



I går kveld var det duket for et nytt terrengløpskonsept; motbakkesprint! Løypa var omtrent 340 meter lang med rundt 50 høydemeter oppover.

Litt bort, så litt ned med et par kvasse svinger, før det bar 50 høydemeter rett opp en slalåmbakke.

Det ble fire steintøffe drag på 85 sekunder. Først prolog så kvart-, semi- og finale. Jeg brukte de tre første runden til å finpusse teknikken og taktikken, så når finalen kom var planen klar. Det holdt heldigvis helt inn denne gangen. Og tiden min i finalen var 4 sekunder raskere enn tiden i prologen:)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar